11 Şubat 2011 Cuma

Benim Bir Teyzem Var

Neden böyleyim sorusunun cevabının saklı olduğu aileme devam ediyoruz :) Sıra teyzemde kendisi 4 numara, ama aslında hep 1 numara :)

Benim bir teyzem var.. işine aşık bir tekstilci ya da kendi deyimiyle ''üç parça çaput için ömrüm gitti beee'' olan bir kadın.Yabancı müşterileri ismini söyleyemediği günden beri onların sayesinden artık ona herkes ''Huzi'' diyor..Sevdiğim erkekler ve soprano teyzem bir aile şirketi kurdular yıllar önce o nedenle her daim beraberler..4 numara olmasına rağmen hepsine itinayla kök söktürür..Oldum olası tarımsal faaliyetlere yakındı zaten:)

Benim bir teyzem var..doğuştan yetenek bir soprano artık annenem ve dedem ne yediler onu yapmadan önce de bu kadın böyle oldu bilmiyorum:) Biz birbirimize çok benziyoruz ikimizin de potasyumunu eksik koymuşlar..kader işte:) Teyzem ''küçük harfle konuşmak'' yada ''küçük harf uyumu''na müsait bir kadın değil..Olmuyor işte teyzemin bünyede eksi volume tutmuyor..Bahçedeki köpeğini fazla coşkuyla (artık nasıl bir coşku siz düşünün) sevme terapilerinin sonucunda karşı bahçe komşusundan ''Hayvanları bende seviyorum ama bu kadar bağırmasanız'' lafını duymuş ve kendisi o günden sonra daha da zaptedilmez bir hale gelmiştir:)

Teyzemin sevgili komşusu ''Sen önce teyzemi sevmeyi öğren!! Bırak hayvan sevgisini falan ne de olsa daha çok uzun yıllar o coşku yanıbaşında olacak'' Kader işte :)

Benim bir teyzem var..İşi dışında konu ne olursa ışık hızıyla unutabilen..1 hafta içinde birbiriyle alakasız bir sürü insanı hafta sonu evine davet edebilir..Davet ettiği an itibariyle unuttuğu için öyle hazırlık yapmak falan gibi dertleri de olmaz..Ve hatta bu da kesmez ve misafirler olmuş armut gibi eve tek tek düşmeye başlayınca ''Aaaa siz mi geldiniz bu ne güsel sürpriz'' der..Valla der yaşadık ki konuşuyoruz canım:) Ama asıl sahne tüm misafirler geldikten sonra başlar..Sahne şöyledir;

-X abla bak bu Z hani sana bahsederdim ya!!!
(Yalan yok öyle birşey bunlar ne bok yedim ben dedikten sonra evde bayram havası estirme mücadelesi)

-Ahh Z canım ne mutlu oldum gelmene bak bu çok eski arkadaşım XX..O da senin gibi çok yeteneklidir!!(Yetenekten kastımız öyle Picasso kıvamında tablolar değil birazdan ne olduğunu anlayacaksınız)

Bu birbirini tanımayan yada tanıyan insanları kaynaştırma projesinde bakar ki ahenk tavan yapmıştır tam o sırada gelir banko cümle..

-Kızlarrrr yaa biliyosunuz ben çok yoğun çalışıyorum dünde yüklemem vardı hiçbir şey yapamadım!!
 (Ki normalde teyzem neler neler yapar..Mesela teyzemin Pekin Ördeği ailecek tek favorimiz..Bir yapar Emine   Beder görse ağlar kendi beceriksizliğine, o derece yani :))

Ve devam eder coşa coşa :)

-Ama bakın müthiş bir fikrim var!!
(Evet benim bir teyzem var bir de müthiş fikirleri..Kader işte:)

-X abla süper börek yapar..Ahh Z bir yesen bir  tane daha dersin..
(Teyzemin börek konusunda tek bildiği reaksiyon biçimi ''Bir tane daha'' olduğu için..)

-Canım Z ya hani sana geldiğimde yaptığın patates salatası vardı ya..Daha cümle bitmeden diğer sahne; yaptığının sevildiğini duyup mutfağa koşan Z'nin ha bir gayret patates soymaya başlaması :)

Bu liste eve gelen herkese bir görev verme suretiyle biter..Ve tüm yetenekler sahnededir artık..

Mutfak dışında evde bir sessizlik hakimdir  taaa ki birinin teyzeme sorması gereken bir şey olana kadar

-Huziiiiiii
.................
-Huziiiiiiiiiiiii
............................
-Huziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
...................................................

O anda sessizlik içinde teyzemin yankılanan sesi..

-Bulmaca çözüyorummmmmmmmmm
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Benim bir teyzem var..Herşeyi ışık hızıyla unutabilen ama sevgiyi hiç unutmayan..11 yaşıma kadar Allah'ın her pazarı ama her pazarı beni alır bıkmadan usanmadan çocuk oyunları izlemek için tiyatroya götürürdü.O zamanki RoCCo için sabahın köründe yataktan kalkmak her ne kadar zor gelip ''Teyze nooluurr bu hafta gitmeyelim'' desem de o hiç bıkmadan tüm enerjisini bana harcar ve dökülürdük yollara.Şimdi eğer kıyısından köşesinden elim kalem tutup, azıcık becerikliysem iletişim konusunda, hepsi teyzemin sayesindedir..

Benim bir teyzem var..Yaşamım boyunca hiç yılmadan bana güvenen..Üstelik çok defasında o güveni boşa çıkartmama rağmen..Amatörce çıktığım tiyatro sahnesinde beni en önde en çok alkışlayan..Ne zaman başım sıkışsa (30 yaşında bile) koşa koşa gittiğim..Hala kucağına yattığımda saçlarımı seven..Hep en çok güldüğüm, kahkahayı en çok ona yakıştırdığım..

Benim bir teyzem var..Çocuk doğurmadan da Anne olunabildiğini gördüğüm..Şimdi annemden sonra bana kalan en güsel anne kokum..Koynuna girip yüzümü boynuna gömdüğümde aldığım o koku güvendeyim dedirten..

Benim bir teyzem var..Sen özneyken ben yüklemim diyebilen..Tüm bozuk cümlelerimi düzeltebilen bir mucizem var..

Sen hep hep hep ol güsel kadın..En çok beraber gülelim ve sen yine en çok bana kız..Ama hep hep hep yanımda, canımda ol..

Benim bir teyzem var..Sahiden benden içeri...


Son Söz: Benim bir teyzem var..Hiç bir son sözün yakışmadığı..

1 yorum:

  1. Adsız değil adı olan bendeniz FİYONKKKKK
    HUZİYİ bende çok seviyorummmm!!!!!!!!!!
    hatta ve hatta bayılıyorum huziiiiiii yeee!!!!

    YanıtlaSil